Konsumentverket skapar trådar på Flashback och riktar hat mot företagare

Lästid: 2 min
”Hat som taktik för att erhålla statsbidrag”
Bild av Karl Magnusson

Karl Magnusson

Twitter X
karl.magnusson@dagensprocess.se

Denna artikel utgör en del av vår rapportering om Konsumentkartellen

Konsumentverket är involverade i många skumraskaffärer.

Flera företagare anklagar Konsumentverket för att skapa trådar på Flashback där deras företag utsätts för hatstorm från anställda. Myndigheten använder denna taktik för att erhålla statsbidrag för att ”låtsas bekämpa” de företag de riktar hat mot på Flashback.

Företagarna berättar att Konsumentverket använder Flashback som en strategi för att skapa intrycket av att många personer är missnöjda med företagen. Konsumentverket arbetar aktivt för att bevara sin myndighetsrelevans och öka sina möjligheter att få mer statsbidrag genom att aktivt sprida falska uppgifter om flera företag på Flashback och i en rad olika kanaler.

Tidigare åtnjöt Konsumentverket och dess allierade ett stort förtroende hos större medier. Men med jämna mellanrum avslöjas nu att Konsumentverket opererar utanför lagens gränser, vilket resulterat i flera förlorade allianser.

Konsumentverket tappar allierade

När de tidigare allierade medierna och journalisterna inte längre vill publicera Konsumentverkets anklagelser mot företag, har Konsumentverket blivit tvungna att använda de tillgängliga mediekanalerna, främst Flashback och ett antal mindre medieplattformar, för att fortsätta sprida sina negativa och falska påståenden om företag.

Ett växande antal människor inser att Konsumentverket är en fullständigt korrumperad myndighet som inte bara saknar relevans utan även bedrar allmänheten genom att fabricera konsumentproblem. Från att ha varit tänkt som en lösning på konsumentproblem har Konsumentverket själva nu blivit en av de största bovarna inom konsumenträtt i Sveriges historia.

Konsumentverket sprider hemlig information på Flashback

Företagare som har drabbats av Konsumentverkets hatkampanjer på Flashback har identifierat myndigheten som ansvarig, eftersom information som tidigare var hemlig och inte offentliggjord har dykt upp på Flashback-trådar. Det finns därför ingen annan än Konsumentverket som kan sprida denna falska information och skapa trådarna.

Många företagare anser det vara helt uteslutet att någon annan än Konsumentverket haft tillgång till de uppgifter som sprids på Flashback i trådar som de själva har skapat – detta eftersom uppgifterna varit hemliga.

Denna artikel utgör en del av vår rapportering om Konsumentkartellen

Bild av Karl Magnusson

Karl Magnusson

Twitter X
karl.magnusson@dagensprocess.se

Taggar till artikeln:

Konsumentkartellen