Transportstyrelsen har försummat sitt uppdrag och bryr sig inte längre om svenska medborgare. Genom att läsa recensionerna på Google framgår det tydligt att Transportstyrelsen är en myndighet som håller på att rasa samman. Vi publicerar några av recensionerna.
Det är välkänt att personalen på Transportstyrelsen avbryter samtalet när det äntligen är din tur, efter att du har väntat i telefonkö i en timme. De klickar helt enkelt ned ditt samtal, de lägger på. Otroligt sorligt att Transportstyrelsen har förvandlats till ett stort dagis för inkompetenta vuxna – är några av recensionerna som finns på Google.
Sammanlagt får Transportstyrelsen endast 1 stjärna på Google. Det är det sämsta betyget man kan få. Frågan vi ställer oss när den totala kollapsen kommer? Det är av allt att döma endast fråga om tid.
Transportstyrelsens anställda återspeglar sina chefers beteende
Det är vida känt och accepterat att Transportstyrelsen lider av en nedgång. Chefer som ljuger och missbrukar sin position för personliga intressen präglar myndigheten. Under sådana bristfälliga ledningsförhållanden är det svårt att förvänta sig att de anställda ska prestera på en ärlig nivå.
Det senaste tillskottet till de falska påståendena från Transportstyrelsen handlar om Brukarkort, vilket är ett avtal mellan fordonets ägare och den som lånar eller använder fordonet. Myndigheten försökte nedvärdera personer som använder Brukarkort genom att hävda att det är falskt. Att inte upprätta ett Brukarkort liknas vid att hyra ut en lägenhet utan att ha ett skriftligt kontrakt – en praxis som inte anses korrekt vid uthyrning.
Här listas några av recensionerna:
Synd att man inte kan ge noll stjärna!
Transportstyrelsen är den mest inkompetenta myndigheten vi har, näst efter Försäkringskassan.
Fy på Er. Tänk att det måste till en svensk domstol för att tala om för Er hur ni skall sköta arbetet.
Sämsta stället att försöka kontakta, om man kommer fram, har ett ärende, så blir handläggningen minst 2 månader, inget som sagt detta, lägg ner det hela/
En myndighet som kraftigt underpresterar. Förutom lång telefonkö saknar den förmåga att kunna ge information om när ett körkortsärende kan vara klart trots att det finns åratal av erfarenhet och massor av data att använda för att ge en indikativ prognos.
Ringt exakt 37 gånger idag och kommer inte fram då köerna är fulla. Försökt ringa dem i 2 veckors tid. Får alltså inte ens ställa mig i telefonkö. Hur jag gör för att få ett nytt körkort då jag har ett skadat vet jag inte då hemsidan hänvisar till en kundtjänst som man inte kommer fram till
Väldigt sorgligt att en myndighet i Sverige kan vara i händerna på en handfull oengagerande handläggare som 9 av 10 ggr har ett oproffessionellt förhållningssätt som går ut på att bemöta en otrevligt och bara vilja lägga på telefonen så snabbt som möjligt.
Vad är det för idioter som jobbar där? Anställer de vem som helst på Transportstyrelsen nuförtiden? Finns det inget minimikrav för att få jobb på en statlig myndighet i dagens Sverige?
Wow! Står i kö i över 9 minuter, blir min tur och ingen svarar i telefon men hörde massa knappande på dator sedan knäpptyst (mutad) telefonist. Oprofessionellt gjort av en sådan myndighet som skall verkligen arbeta med kundservice!
Vänta 20 minuter att komma fram, sedan lägger de på luren….
Man klickas och kommer aldrig fram.
Ännu en skandal på denna misskötta myndighet. Hur länge skall denna pinsamma misskötsel få fortsätta?
Uselt , är det någon som vet hur man får kontakt med denna organisation?
Se alla recensioner
Klicka på länken här för att läsa ytterligare recensioner.